pondelok 17. februára 2020

Na čom jazdím



Ultimate CF SL 7.0 2018

Stretol som sa s mnoho názormi, že v dnešnej dobe už hliníkové bicykle sú porovnateľné v hmotnosti s tými karbónovými. Následne sa neustále rieši hmotnosť komponentov. Čo je pre mňa podstatné, že karbónový bicykel je hlavne pohodlnejší, čo sa týka pohlcovania vybrácii. Keď sa na niečom budem cítit pohodlne, tak si zároveň užijem aj dlhšie jazdy.

Pôvodný model Antares R7 mi moc nevyhovoval, keďže sa mi až príliš ošuchovali stehná a celkovo toto sedlo mi nebolo príliš komfortné. To som vymenil za Fizik Aliante R3 Versus Evo, ktoré som na konci sezóny 2019 zlomil. Preto som si povedal, že už viac žiadne žliabky a otvory. Tak som sa rozhodol pre niečo pevnejšie "Fizik Aliante R3"


Pôvodné Mavic Aksium som menil za Mavic Ksyrium Pro Exalith. Hlavnou výhodou kolies je stabilita pri bočnom vetre, a to hlavne pri zjazdoch, čo pridáva na bezpečnosti. Ich brzdný účinok je tiež výborný vďaka vrúbkovanej brzdnej ploche. Zrejme by som už do niečoho takého nešiel, hlavne kvôli vysokej cene, aj keď vďaka ich stabilite nevnímam bočný vietor. Mimochodom niekde som čítal, ako rýchlo zíde čierna farba z brzdnej plochy. V momente, keď bola robená fotka, mali kolesá cca 10 000 km a brzdové gumičky som menil 1x.






Vision Metron 4D riadidlá boli tiež výrazným vylepšením. Či už vďaka tvaru, aj vďaka kompaktnému oblúku, využívam viac častí na úchop tohoto komponentu. Jedinou nevýhodou je montáž akýchkoľvek úchytiek napríklad na kameru apod. Teda v prípade, že dosadacia plocha úchytky je guľatá.


105-kové kľuky som vymenil na konci sezóny za karbónové FSA SL-K 386BB. Celkovo asi vyhodené peniaze v plnej sume. Na druhú stranu reťaz ľahšie chodí medzi prevodníkmi, pravdepodobne špecifickým zbrúsením zubov. Môžno pociťovať trochu vačšiu tuhosť, asi ako pri karbónovej podrážke tretry v porovnaní s lacnejšou tretrou. A možno je to iba placebo. 


Pôvodná zostala iba rámová sada a 105ka sada.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára